Home »

Wizz Air, compania câștigătoare în 2014 pentru Aeroportul Internațional Sibiu

Wizz Air, compania câștigătoare în 2014 pentru Aeroportul Internațional Sibiu

 

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-fare, low-cost din Europa Centrală și de Est, inaugurează sâmbătă seara prima cursă Londra - Sibiu, acesta fiind începutul unei povești de succes pe care o speră oficialitățile locale, care au făcut totul în ultimii ani să aducă Aeroportul Internațional Sibiu (AIS) la standarde europene, nota de plată ridicându-se, la finalul lucrărilor din 2012, la 254,787 milioane lei.

Foto: (c) SIMION MECHNO / AGERPRES FOTO

Zborul Sibiu — Londra (Luton) va fi efectuat cu aeronave Airbus A320, cu 180 de locuri, durata călătoriei este de 2 ore și 10 minute, cu plecare din Sibiu la ora 22,20 în perioada de vară.

"În primul an de mandat, mi-am asumat patru curse noi la Sibiu. Wizz Air Sibiu — Londra (Anglia) este prima. Suntem în fază finală de analiză a dosarului pentru o nouă cursă Wizz Air de la Sibiu la Dortmund (Germania). Luna aceasta se termină sigur discuțiile. Ei au propus să înceapă din noiembrie. Când te uiți la Wizz Air, te uiți la niște povești de succes, care au ridicat niște aeroporturi din România", a declarat sâmbătă, pentru AGERPRES, Marius Gîrdea, noul director al Aeroportului Internațional din Sibiu.

Compania aeriană low-cost Wizz Air a transportat, în anul fiscal 2014, un număr de 13,9 milioane de pasageri, până în anul 2013 totalul pasagerilor care au călătorit cu această companie fiind de 69 milioane, conform datelor făcute publice în luna mai de companie. Wizz Air operează o flotă de 50 aeronave Airbus A320 de la 16 baze, pe 300 de rute care asigură legătura între 96 de destinații din 35 de țări. Compania a înregistrat, în România, în 2013, o creștere cu 15% a numărului de pasageri, la 3,2 milioane, de la 2,7 milioane anul trecut, potrivit vicepreședintelui executiv al companiei, John Stephenson.

Pasagerii români pot ajunge la Londra cu Wizz Air și de la Cluj-Napoca. Atât de mare este interesul românilor pentru a zbura ieftin la Londra, încât practic găsim curse spre Londra și de la Craiova, dar mai ales de la București, chiar de la mai mulți operatori. Londra este o destinație care aduce încasări nu doar companiilor aeriene, ci și aeroporturilor din România, potrivit oficialilor Aeroportului Internațional din Sibiu. Cât de profitabil e să faci o cursă din Sibiu spre Londra? Atât de profitabil încât, Wizz Air a preferat să înceapă de la Sibiu cu trei zboruri pe săptămână, deși intenționa doar cu două. Mai mult, Wizz Air a preferat să aibă trei frecvențe pe Sibiu — Londra, deși primește ajutor de stat doar pentru două, a treia practic o fac lipsindu-se de această susținere financiară, conform conducerii Aeroportului Internațional din Sibiu.

Spre Londra s-a mai putut zbura din Sibiu, timp de un an, în intervalul septembrie 2009 — noiembrie 2010, dar cu un alt operator. Reprezentanții aeroportului sibian, spun că și atunci potențialul de trafic pe această rută, a fost bun.

"În ceea ce privește potențialul de trafic, ruta Sibiu — Londra a mai fost operată timp de un singur sezon în perioada septembrie 2009-noiembrie.2010, atingând un factor de încărcare ridicat în primul an de funcționare de 69 % (august 2010) și a înregistrat un trend ascendent constant în a doua jumătate a perioadei de funcționare, cu un coeficient de încărcare mediu care nu a scăzut sub 60%", conform unor date puse la dispoziția AGERPRES, de către AIS.

Marius Gîrdea vede un mare potențial în creșterea numărului de pasageri la AIS, spre mai mai multe destinații, nu doar spre Anglia. În concurență acerbă cu vecinii din Transilvania, aeroporturile din Cluj—Napoca și Târgu-Mureș, Sibiul luptă să cucerească o bucată tot mai mare dintr-o piață a românilor care au abandonat să circule în UE cu autocarul și preferă cursele low-cost. În această luptă cu trei jucători din Ardeal, Aeroportul Internațional din Sibiu are tarife mai mari decât cele de la Târgu-Mureș și mai mici decât cele de la Cluj-Napoca. Aeroportul Internațional de la Sibiu se poate lăuda că are cea mai lungă pistă de decolare — aterizare, lungă de 2.630 metri și lată de 45 de metri.

În funcție de orașele din afară cu care este legat, Aeroportul Internațional din Sibiu se bazează că poate atrage clienți care să plece sau să aterizeze aici, din zece județe: Sibiu, Mureș, Alba, Hunedoara, Gorj, Vâlcea, Argeș, Covasna, Harghita, Brașov. Aceste calcule se bazează pe ceea ce specialiștii din domeniu numesc "catchment area" sau aria de deservire din jurul unui aeroport, care reprezintă numărul total al populației domiciliate la maximum 120 de minute de mers cu mașina față de aeroport. Cu alte cuvinte, AIS se bazează să zboare spre restul Europei cât mai mulți români dintr-o populație de peste 2,3 milioane, din zonă.

În prezent, Sibiul este legat aerian cu Londra, Viena, Munchen, Stuttgart, Antalya și Rodos. Zilnic se zboară de la Sibiu spre Viena (Austria) cu Austrian Airlines și spre Munchen (Germania) cu Lufthansa. Sibiu — Munchen este singura cursă operată de două companii aeriene, aici concurența fiind între Lufthansa și Tarom, care are șase zboruri săptămânale. De trei ori pe săptămână, de la Sibiu se poate ajunge la Londra Luton (Anglia) cu Wizz Air și la Stuttgart (Germania) cu Blue Air. AIS mai are zboruri charter ale Air Bucharest către Antalya (Turcia) și Rodos (Grecia).

Zborurile de la Sibiu spre Germania și Austria dețin recordul de pasageri anul trecut la Sibiu. Cifrele arată că Lufthansa cu zborurile zilnice spre Munchen (Germania) a reușit să fie prima la Sibiu, în topul companiilor cu cei mai mulți pasageri, ajungând anul trecut la 80.474 pasageri, ceea ce înseamnă că deține 43 % din numărul total de pasageri, aici. De la Sibiu spre Munchen și înapoi, în 2013 au zburat cu Lufthansa și Tarom, 106.602 pasageri, adică jumătate din totalul pasagerilor înregistrați anul trecut, de AIS. Sibiu — Viena (Austria) poziționează compania Austrian Airlines pe locul doi cu un procent de 20 % din totalul pasagerilor din 2013, de la AIS, cu 37.873 de oameni îmbarcați. Pe locul trei, Blue Air a transportat de și spre Sibiu anul trecut, 33.327 pasageri, ceea ce reprezintă 18 % din total.

Planurile de viitor ale AIS se leagă de cele mai mari comunități de români din Vestul Europei: Italia, Spania și Franța. Deocamdată, cu pași mici, AIS se poate lăuda cu un trend ascendent al numărului de pasageri, în ultimii trei ani, ajungând la 189.300, anul trecut.

"Datorită conectivității sale, Sibiul se califică pentru stabilirea unei porți de intrare în Sud — Vestul Transilvaniei, cu posibilități de a crea rute directe spre mai multe orașe în Italia — Milano, Roma, Veneția; Spania — Barcelona, Madrid, Valencia; Franța — Paris", spune directorul Aeroportului Internațional din Sibiu.

Acesta ia în calcul în planurile sale faptul că Sibiu, Capitală Culturală Europeană, reușește și la șapte ani după acest eveniment, să se dezvolte datorită turismului cultural. Sibiul este prima alegere pentru city break în România.

"Perspective considerabile privind afluxul de trafic, Sibiul fiind prima alegere pentru city break în România, ceea ce oferă asigurarea unui număr semnificativ de turiști. Aceste prospecte de dezvoltare vin ca urmare a faptului că Sibiul este singurul oraș din România care a fost onorat cu trei stele Michelin, în ediția 2011 a Ghidului Verde, recomandând Sibiul ca o locație ce trebuie vizitată, atât în "Idei pentru weekend", cât și "un tur esențial al României" (o călătorie de 17 zile în România)", precizează Marius Gîrdea.

Aeroportul Internațional din Sibiu are o capacitate de 600.000 de pasageri, fără investiții suplimentare. Cel mai mare avion găzduit este un Airbus A320.

Următoarea provocare pentru Aeroportul Internațional din Sibiu, este începerea transportului cargo, o țintă fixată de Consiliul Județean, care a investit circa 153,483 milioane lei pentru extinderea și modernizarea aeroportului, reprezentând 60,24% din valoarea totală, restul fiind investiția Consiliului Local.

AGERPRES/(A,AS-Isabela Paulescu, editor:Nicoleta Gherasi)

2014-06-14 16:36:00
AGERPRES

Comentarii

Comenteaza la aceasta stire!